Idén sem marad el a Nemzeti Vágta!

Gőz László: A tökéletes pálya felépítése az egész dolog lelke!

Hamarosan újra patadobogástól lesz hangos a Hősök tere! Október 10-11-én újra megrendezik a Nemzeti Vágtát, a különleges pálya építéséért pedig – ahogy minden évben -, most is az Uhrinwest Kft. lesz a felelős. Gőz László, a verseny technikai igazgatója elmondta, idén kísérő rendezvények nélkül, és zárt kapuk mögött várják a versenyzőket, de a Vágta lebonyolítása semmiben nem tér majd el a korábbi években megszokottól.
Évek óta ezrek nézik szájtátva hogyan száguldanak a lovak és lovasok a Nemzeti Vágta pályáján, azt azonban kevesen tudják, hogy a speciális pálya felépítése milyen hatalmas, és nem mindennapi koordinációt igénylő munka. Gőz László a verseny technikai igazgatója és a Budapest Music Center tulajdonosa több mint egy évtizede, a BMC építése közben ismerte meg a Nemzeti Vágta pályájának építéséért évek óta felelős Uhrinwest Kft-t. A szakember már tudta, ez az akkoriban még kezdő cég lesz a legalkalmasabb erre a különleges munkára.
„Amikor a BMC-t építettük, Uhrin Sándor és csapata végezte a földmunkát, a cég tulajdonosa és vezetője maga is ott ült a gépekben, és mosolyogva, jó kedvvel hajtotta végre a legnehezebb feladatokat is. Akkor már tudtam, hogy nekem pont egy ilyen ember, és egy ilyen cég kell arra, hogy ezt a már-már lehetetlennek tűnő feladatot elvégezze. 2008-ban kezdődött a Vágta, én pedig tudtam, hogy a pálya megépítése a legbonyolultabb dolog, több okból is. Gigantikus mennyiségű, speciális granulátummal ellátott homokra van hozzá szükség, és, ami nagyon komoly munka, másfél-két nap alatt oda kell hordani, és szabályosan el is teríteni azt.  Az a különlegessége, hogy ez a granulátum felszívja a nedvességet, tartja a pálya fix minőségét, alatta aszfalt, felette puha homok található, ez a nemzetközileg elfogadott standard. Erre a balesetek elkerülése miatt van nagy szükség. A tökéletes pálya felépítése az egész dolog lelke! Aztán a verseny alatt folyamatosan karban kell tartani ezt a pályát, majd , ami talán még az építésnél is nehezebb, az a bontás. Vasárnap este hat órától hétfő hajnal ötig el kell tüntetni mindent, az utolsó csepp homokot is fel kell takarítani.  Ez komoly logisztikai munka, hogy az a rengeteg autó, és munkagép percre pontosan érkezzen, és mindenki tökéletesen tudja, hogy mi a feladata.  Az elmúlt több mint 10 évben össze is szoktunk, szeretünk együtt dolgozni, persze mindig voltak kritikus pillanatok, nehéz helyzetek, de végül mindig minden rendben haladt” – engedett betekintést Gőz László a közös munkába.
A technikai igazgató néhány fontos információt is elárult a Nemzeti Vágta kapcsán.
„Idén ugyanolyan lesz a Vágta mint mindig, de sajnos a kialakult vírushelyzet miatt elmarad az Országkonyha, és nem lesz közönség sem, zárt kapus a verseny. A pálya maga, és az összes rajta zajló program azonban semmiben nem tér majd el a korábbi években tapasztaltaktól. A Duna TV közvetíti majd az eseményt, így mindenki nyomon követheti a versenyt. Még egy apró különbség, hogy az utóbbi években a Nemzeti Vágtát 16 elővágta előzte meg, idén 8 településen rendeztünk ilyen futamot, de ennyi alkalomból is összejött a szokásos 72 lovas, 72 település nevében.  Ugyan lelátó nem lesz, de nem akartuk kihagyni a Vágtát, hiszen az idei futamra már tavaly októberben elkezdték a felkészülést a lovasok, akik a televízióban és az appon keresztül néző érdeklődőknek biztosan rengeteg izgalmas percet okoznak majd” – tette hozzá Gőz.